سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تمپر کردن رنگ سطوح استیل ضدزنگ در هوا

 

 

 

 

مقدمه 

رنگ ایجاد شده در هنگام گرم شدن استیل ، یا در یک برنامه کوره یا در ناحیه تحت تأثیر گرما جوش ها ، به چندین عامل وابسته به مقاومت در برابر اکسیداسیون فولاد بستگی دارد    . رنگ گرما یا رنگ خنک ایجاد شده در اثر ضخیم شدن تدریجی لایه اکسید سطح ایجاد می شود و بنابراین ، با افزایش دما ، رنگ ها تغییر می کنند.

با این وجود عوامل مختلفی وجود دارد که بر میزان تغییر رنگ تأثیر می گذارد و بنابراین هیچ جدول جداگانه ای از رنگ و دما وجود ندارد که بیانگر تمام موارد باشداز رنگ های ایجاد شده فقط می توان به عنوان نشانه ای از درجه حرارت که فولاد گرم شده است استفاده کرد.

عوامل مؤثر بر رنگهای گرمایی ایجاد شده است

ترکیب فولادی

محتوای کروم مهمترین عامل منفرد در مقاومت در برابر اکسیداسیون استهرچه کروم بالاتر باشد ، مقاومت فولاد در برابر حرارت بیشتر می شود و از این رو توسعه رنگ های گرم کن به تأخیر می افتد.

اتمسفر

میزان اکسیژن موجود برای فرآیند اکسیداسیون نیز بر رنگهای ایجاد شده تأثیر می گذاردمعمولاً گرمای هوا (تقریباً 20? اکسیژن) فرض می شوددر جوشکاری ، اثربخشی پوشش محافظ گاز یا الکترود محافظ و سایر پارامترهای جوش مانند سرعت جوشکاری می تواند بر درجه رنگ رنگ گرم ایجاد شده در اطراف مهره جوش تأثیر بگذارد.

زمان

آزمایشات انجام شده برای ایجاد نمودارهای رنگی چاپ شده دما معمولاً در یک ساعت بر اساس گرمایش انجام می شودبا افزایش زمان قرار گرفتن در این شرایط ، می توان انتظار داشت رنگهای خنک عمیق تر شوند ، به این ترتیب به نظر می رسد که ممکن است از درجه نوردهی بالاتر استفاده شده باشد.

سطح پایانی

سطح پایانی اصلی روی فولاد می تواند بر میزان اکسیداسیون و شکل ظاهری رنگ ایجاد شده تأثیر بگذاردسطوح سخت تر ممکن است با سرعت بالاتری اکسیده شود و بنابراین می تواند به عنوان رنگهای عمیق تری برای هر شرایط معین ظاهر شوداز آنجا که رنگهای ایجاد شده با تداخل نور هستند ، بنابراین صافی سطح نیز می تواند روی ظاهر رنگهای ایجاد شده تأثیر بگذارداطلاعات خاصی منتشر نشده است که اثر سطح را مقایسه می کند ، اما شایان ذکر است که سطح از رنگهایی که دیده می شود می تواند نتیجه گیری در دمای گرمایش را تحت تأثیر قرار دهد.

 

 


نمودار رنگ دما

جدول زیر رنگهای معتدل را نشان می دهد که در صورت گرم شدن در هوا ، از جنس استنلس استیل نوع 1.4301 (AISI 304) تشکیل می شود.

این اطلاعات با استفاده از رنگهای مشخصی که بر روی لبه های استیل ساخته شده از آن استفاده می شود ، بایستی با استفاده از شرایط گرمایش مشخص شوند.

رنگ تشکیل شده است

دمای تقریبی C

زرد کم رنگ

290

نی زرد

340

زرد تیره

370

رنگ قهوه ای

390

قهوه ای بنفش

420

بنفش تیره

450

آبی

540

آبی تیره

600

 

 

مطالعه مطالب بیشتر در رابطه با ورق استیل در اینجا