سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

انواع کویل فولادی + کاربرد ها

کویل استیل

 

مقدمه

 

کویل فولادی ورق یا نوار فولادی تغییر شکل یافته ای است که نورد و کلاف شده است به طوری که عرض ورق از ضخامت آن بیشتر باشد. کویل های فولادی با پوشش های خاص در برابر آب و هوا، مقاوم در برابر رطوبت و سازگار با محیط زیست هستند. بسته به نتیجه مطلوب، کویل های فولادی با فرآیندهای مختلفی تولید می شوند. 

کویل فولادی نورد گرم و نورد سرد

کلاف های فولادی نورد گرم ورق های فولادی هستند که در دماهای بالا نورد شده اند و کار با فولاد را آسان تر می کنند. به دلیل فرآیند سریع و آسان، فولاد نورد گرم باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کمتری برای ساخت می شود. ( انواع مختلف استیل ها مانند ورق استیل 304 )
کلاف های فولادی نورد سرد دارای روکش بهتری هستند و دوام بیشتری نسبت به فولاد نورد گرم دارند. نورد سرد فرآیندی است که در آن فولاد در دمای اتاق و کمتر از دمای تبلور مجدد آن نورد می شود. اگرچه کلاف های فولادی نورد سرد نسبت به سایر کلاف ها برتری دارند، اما به دلیل محتوای کربن بالاتر، کار با آنها دشوارتر است.
کویل های فولادی گالوانیزه با فرآیند غوطه وری گرم ساخته می شوند که فلز را در روی مذاب غوطه ور می کند تا یک پوشش صاف خوب به دست آید. این روکش در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و طول عمر کلاف فولادی را افزایش می دهد. کویل های فولادی گالوانیزه با فرآیند غوطه وری گرم تولید می شوند، مشابه فولاد گالوانیزه، که در آن فلز در یک حمام مایع از آلیاژ روی غوطه ور می شود و سپس به صورت خطی عملیات حرارتی می شود. فولاد گالوانیزه معمولاً نازک‌تر و ارزیابی آن آسان‌تر از سایر فرآیندها است.

کویل فولادی


کلاف فولادی چاپ

کلاف فولادی چاپ محصولی بر پایه ورق فلزی است که سطح آن ابتدا با پوشش و جوهر چاپ پوشانده شده و در نهایت توسط فیلم پلاستیکی (PVC, PE) پوشانده می شود. لایه های پوشش داده شده ورق فولادی چاپی از آبکاری شیمیایی لایه ، لایه چاپ شده با الگو و پوشش فیلم تشکیل شده است. پوشش‌های رویی و پشتی معمولاً باید از پوشش‌های مقاوم در برابر آب و هوا و پوشش‌هایی با عملکردهای ویژه مانند مقاوم در برابر لکه، خود تمیز شوندگی، مقاومت در برابر حرارت بالا، ضد الکتریسیته ساکن، استریلیزاسیون، ضد اثر انگشت و غیره باشند.

صنعت و کاربردهای کویل فولادی

کلاف فولادی محصولی همه کاره است که در صنایع زیر قابل استفاده است:
خودروپ
لوازم خانگی
کشاورزی
ساخت و ساز
مشتریان بنا به نیاز و نوع کاربرد خود می توانند کویل مناسب را انتخاب نمایند.

ذخیره سازی کویل فولادی

هنگام کار با محصولات فولادی مانند کلاف ها و نبشی ها، مهم است که بدانید چگونه محصولات استفاده نشده را به طور ایمن در انبار خود نگهداری کنید. با نگهداری دقیق آن، می توانید از خطر واژگونی این اقلام و برخورد با افراد جلوگیری کنید. هنگام نگهداری کویل های فولادی، می توانید آنها را روی زمین یا روی قفسه های نگهدارنده قرار دهید. به طور کل سه حالت ذخیره سازی عمودی، تک قد و افقی برای ذخیره سازی کویل فولادی استفاده می گردد.

ذخیره سازی عمودی

با این سیستم می‌توانید سیم پیچ ها را کنار هم قرار دهید، جداکننده‌ها را در بین آنها قرار دهید و وقتی به ارتفاع 3/3 متری رسیدند متوقف شوید. کسانی که انتخاب می کنند مواد خود را به صورت عمودی قرار دهند باید به خاطر داشته باشند که ابتدا آنها را از بزرگ ترین به کوچک ترین قطر روی هم قرار دهند. ثانیاً، هنگامی که آنها در کنار هم قرار می گیرند، همه آنها باید یک خط مرکزی تشکیل دهند.

ذخیره سازی تک قد

در این روش کویل ها را به صورت جداگانه و کنار هم قرار می دهند. این کم خطرترین شکل ذخیره سازی است. تنها چیزی که نیاز می باشد این است که برای جلوگیری از غلتیدن هر کویل، باید یک وسیله مهاری کنار آنها قرار گیرد.

ذخیره سازی افقی

برخی از شرکت های ساختمانی از انباشت افقی کویل های فولادی استفاده می کنند که معمولاً توصیه نمی شود. استفاده از این سیستم عاقلانه نیست زیرا موقعیت افقی باعث می شود که سیم پیچ ها راحت تر از دو روش قبلی بغلتند و سقوط کنند. اگر سطح یک مورد به درستی رنگ آمیزی نشده باشد، خطر خروج آن از قفسه افزایش می یابد.

کویل فولادی

 

تحویل کالا به مشتری

تامین کنندگان پیشرو کویل های فولادی در جهان، همیشه در تلاشند تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه دهد. این شرکت ها طیف کاملی از گزینه‌های کویل فولادی قابل تنظیم در اندازه‌ها، گریدها، پرداخت‌ها و اشکال مختلف را ارائه می‌دهند. برخی از شرکت ها سیستم گواهی کیفیت بین المللی ISO 9001 را تصویب می کنند، تا بتوانند محصولات را برای برآورده کردن خواسته های مشتری سفارشی کنند. پرسنل Q.C به همراه تیم تحقیق و توسعه به طور مداوم برای اطمینان از رعایت دقیق استانداردهای بین المللی کار می کنند. در این شرکت ها کالاها قبل از تحویل به مشتریان به شدت بازرسی می شوند و گواهی بازرسی را به مشتریان ارائه می دهند.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی